jueves, 23 de mayo de 2019

Dijous 23 de maig del 2019.

“El correcte és el correcte, encara que no ho faça ningú. El que està mal està malament, encara que tot el món s'equivoque respecte d'això”. (G. K. Chesterton). 

Fa uns instants que va fer la seua aparició el sol, a les 06:42 hores, un minut abans que ahir i ens deixara un minut més tard, a les 21:13, com veieu hui anem a trobar-nos amb dos minuts més de sol, i si ho pensem, nos en adonarem que el dia ja és prou durador perquè ens done temps per a quasi tot.
En la vesprada d'ahir, va sorgir durant el café el tema de quin era el sentit de la vida i per a què estàvem en este món, i em vaig poder donar compte del poc que pensa la gent en estes coses, la majoria de què estàvem assentats en la taula no tenien ni idea de com contestar a esta pregunta.  
Si ens parem un poc, i pensem, arribarem a la conclusió que tal vegada el do més gran que se li ha donat a l'home és la raó, la intel·ligència, en definitiva el cap perquè pensem. I és que pensar és una gran cosa, però pensar és també un deure que tenim i per tant una responsabilitat ja que és molt important que arribem a conclusions encertades.
I és ací on entra l'educació que hem rebut o la que transmetrem, s'ha d'intentar que l'home arribe a ser cada vegada més home, que puga ser més i no sols que puga tindre més, i per a fer-ho hem de recordar que l'home està cridat a viure basant-se en la veritat de les coses i en l'amor, i que per a fer-ho necessita entregar als altres el que ha aconseguit.
L'educació, per tant, ha d'estar al servici de la veritat, ensenyant davant de tot què és el que està bé i què és el que està malament i tenint com a objectiu aconseguir un procés de maduració o de creixement i construcció de la personalitat, i com el que dóna sentit a la vida és l'amor, educar és transmetre el millor que un ha adquirit al llarg de la vida, el que suposa fonamentalment ensenyar a amar.
Si recapacitem arribarem a la conclusió que educar és, per tant, l'acció d'influència que exercix algú sobre un altre perquè arribe a ser una persona madura i desenrotlle així la seua personalitat. Educar és, sembrar ideals, formar criteris i enfortir la voluntat, perquè tot aprendre suposa un esforç.
L'educació que deuríem haver rebut i la que puguem transmetre hi ha de ser integral, és a dir, que afecte totes les facetes de la persona. La funció de l'educació no és només instruir o transmetre uns coneixements, sinó formar el caràcter i ensenyar els valors i comportaments, persuadint millor que imposant.
Educar és ensenyar a ser lliure, enfortint la voluntat, perquè a major voluntat, major llibertat. Però la llibertat lliga, ens obliga, perquè no és el mateix ser lliure que caminar solt.

Feliç Dia.

No hay comentarios: