lunes, 18 de marzo de 2019

Dilluns 18 de març del 2019.

“El correcte és el correcte, encara que no ho faça ningú. El que està mal està malament, encara que tot el món s'equivoque respecte d'això”. (G. K. Chesterton). 

Al baixar ara el fem he pogut adonar-me que fa una lleugera brisa que és més freda del que ve sent normal, i encara que no la veig reflectida en la temperatura del meu balcó, pareix que tindrem un dia més fred que ahir, ara puc veure 14,03 graus en el meu termòmetre, i esta ennuvolat, el que afegit a la sensació de fred en la cara em fa la impressió que el sol no calfarà molt, encara que ho intentarà des de les 07:07 hores fins a les 19:10.
Segons vaig veient les propostes que ens estan presentant els partits polítics m'està cridant l'atenció la quantitat de coses que es volen regular, i pot paréixer molt modern el voler regular-ho quasi tot però hi ha aspectes que no tinc molt clars.
Que quelcom existisca no significa necessàriament que haja de ser respectat, sense més. Tampoc vol dir, que l'única cosa que es puga fer front a això siga “regular-ho”. Per exemple: els nazis alemanys no es van inventar l'antisemitisme, això ja existia en la mentalitat de molta gent, el que van fer va ser regular-ho i vist el resultat cal reconéixer que ho van fer amb gran eficàcia. 
Hi ha moltes idees que les tenim per ací, davant de nosaltres, i que porten molt de temps estant-ho. L'abús d'autoritat del poderós sobre el dèbil, la prostitució, el reivindicació que el nostre capritx es convertisca en un dret, per un argument tan concloent com el que “jo ho valc”, etc.
Estes coses, per exemple, no cal “regular-les”, no cal donar-los una aparença de normalitat. Hem de pensar que; legalitzar quelcom és, es vullga o no, normalitzar-ho, fer-ho acceptable socialment i moralment. Com s'ha fet acceptable, i acceptat, molts actes que al meu entendre són moralment molt dubtosos. Al principi, es diu que només seran “despenalitzats”. Més tard, s'invita a la gent a cridar, a proclamar, la seua justícia i la seua bondat.
Ja se que “regular-ho” tot sona bé, que és el que es porta, que és molt modern, però ser modern només significa que és el més recent i eixa qualitat, en principi, no és ni bona ni roïna. Tots nos en adonem que el modern pot ser una meravella o ser modern i ser un desastre.
Si veiem un poc la història veurem que també en el seu moment, el modern consistia a optar per l'abolició de l'esclavitud, que certament estava “regulada”, però eixa regulació era la regulació d'un mal. I un mal d'eixe calibre no admet regulacions. Un mal d'eixe calibre demana ser abolit, sense més.
I el mateix podria dir de la legalització de la prostitució, que és un tràfic de persones contrari a la seua dignitat, o de la legalització dels “ventres de lloguer”. Una dona no és un ventre. I menys un “ventre de lloguer”. Ni la maternitat se “subroga”;  la maternitat és una relació tan bàsica i tan essencial per a les persones, per a les mares i per als fills  que, pel propi capritx, no es pot delegar en altres ni substituir arbitràriament.
A qui no li agrada que respecten la seua llibertat individual? Però no tot el que és lliure és verdader. Els polítics, a vegades, enarboren eixa bandera llibertària, però tendixen a aplicar-la amb excessiva prudència i amb excessius nivells de contradicció.
No renuncien a “regular-ho” tot, o quasi tot. I eixa regulació equival, de vegades, a convertir una opció individual, “perquè jo ho valc”, en norma que, en conseqüència, obliga a altres.
Al final, tot se “regula”, tot es convertix en “legal” i, finalment, quasi en obligatori.
No resulta fàcil ser, coherentment, llibertari. Igual tindrien, els polítics llibertaris, que limitar-se només a si mateixos. Perquè a penes podrien presentar, de ser realment coherents, un programa de govern.
Els polítics llibertaris són una rifada i més si es creuen liberals. Però als nostres capritxos els agraden els contes que ens narren. Ser pares és una possibilitat, no és un dret absolut. Com tampoc és un dret de ningú ser el guanyador d'una carrera o ser un llebrer
Està molt bé que algú vullga ser pare o mare, pare i mare, però no es pot ser pares a qualsevol cost. La llibertat ha de comptar amb la naturalesa. El nostre desig ha de confrontar-se amb el que som. Alguna vegada ho hem dit ja, el que som ens limita, sí, però també fa possible el nostre desenrotllament.
La llibertat és un do fascinant, però, separat del contacte amb la realitat d'un mateix, pot derivar en un capritx absurd.

Feliç Dia.

No hay comentarios: